Kuigi vedrustussüsteem on loodud taluma suuremaid koormusi ja töötama tõrgeteta pikka aega, toimub ka selle komponentide kulumine loomulikult ajaga. Paljud autojuhid kipuvad arvama, et kui vedrustusest ei kostu müra või kui sõit tundub sujuv, pole mingeid probleeme. Kahjuks ei ole see alati tõsi. Vedrustuse kulumisprotsess on aeglane ja tihti märkamatult algav. Esialgsed märgid on vaevumärgatavad ja nendega harjutakse kiiresti. Näiteks võib auto hakkama rohkem kalduma kurvides või muutuda ebastabiilsemaks suurematel kiirustel. Sellised muutused võivad tunduda väikesed, kuid need viitavad sellele, et vedrustussüsteemis toimuvad järkjärgulised muutused, mis võivad pikas perspektiivis põhjustada suuri probleeme.
Kulunud vedrustus põhjustab ka suuremat koormust teistele auto komponentidele. Näiteks, kui amortisaatorid ei suuda enam tõhusalt lööke pehmendada, kandub koormus üle rehvidele, pidurisüsteemile ja roolile. See tähendab, et pikemas perspektiivis võivad teised süsteemid hakata kiiremini kuluma, isegi kui neid regulaarselt hooldatakse. Eriti haavatavad on rehvid, sest vedrustuse puudulikkus võib viia ebaühtlase kulumiseni, mis vähendab rehvide eluiga ja suurendab ohtu libisemise või rehvipurunemise jaoks.
Oluline on meeles pidada, et vedrustuse kulumine toimub järk-järgult ja vaikselt, kuid kui probleemid välja löövad, võib nende lahendamine olla väga kulukas. Näiteks, kui amortisaatorid on täiesti läbi, tuleb need täielikult välja vahetada, mis on juba iseenesest kallis protsess. Kui aga probleem jäetakse tähelepanuta, võib kahjustus kanduda ka teistesse vedrustuse osadesse, nagu vedrud või roolisüsteem. Selline kumulatiivne kahju võib põhjustada veelgi suuremaid remondikulusid ja pikemat tööseisakut.
Seetõttu on vedrustuse regulaarne kontrollimine mõistlik investeering tuleviku probleemide ennetamiseks. Kui kontrollide käigus tuvastatakse mõni kulunud komponent, saab selle õigeaegse parandamise või asendamisega vältida suuremaid ja kulukamaid remonditöid. Vedrustuse kontrollimine ei ole ainult sõidumugavuse tagamine, vaid see on ka viis hoida kogu auto mehaaniline süsteem tervena ja töökindlana.